Novosti

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO), u suradnji s Ministarstvom rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, otvorila je novi program financijske podrške – Mikro zajmovi za rast i uključenost, s ciljem osnaživanja mikro i malih obrtnika i poduzetnika u najranjivijim fazama razvoja.

Ovaj financijski instrument predstavlja inovativan pristup korištenju sredstava iz Europskih fondova, a financira se iz Europskog socijalnog fonda plus (ESF+).

Ključne informacije o programu:

  • Ukupna alokacija sredstava: 30.000.000 eura
  • Ciljne skupine korisnika:
    • Mikro i mali subjekti malog gospodarstva
    • Mladi obrtnici i poduzetnici (do 3 godine poslovanja)
    • Obrti i poduzeća čiji su vlasnici pripadnici ranjivih skupina (osobe s invaliditetom, stariji od 55 godina, mladi, dugotrajno nezaposleni, osobe bez završenog srednjoškolskog obrazovanja)
  • Namjena zajma:
    • Financiranje osnovnih sredstava (materijalna i nematerijalna imovina)
    • Financiranje obrtnih sredstava (do 30% ukupnog iznosa zajma)
  • Iznos zajma: do maksimalno 25.000 eura
  • Kamatna stopa:
    • Referentna stopa za RH na dan zaprimanja zahtjeva
    • Umanjena za 2,5 postotna boda, ali ne manje od 0,5%.
  • Mogućnosti za korisnike:
    • Otpis do 30% iskorištene glavnice ako su ispunjeni uvjeti financijskog instrumenta
  • Datum početka zaprimanja zahtjeva:
    • 31. ožujka 2025. u 12:00 sati
    • Isključivo putem on-line obrasca na službenim stranicama HAMAG-BICRO-a

Dodatne informacije:

Uvjeti programa i popis potrebne dokumentacije za prijavu dostupni su na službenim internetskim stranicama HAMAG-BICRO-a.

Foto: freepik.com

Ministarstvo gospodarstva objavljuje Otvoreni javni poziv za Projekt „Stipendiranje učenika u obrtničkim zanimanjima“ za školsku godinu 2024./2025.
 

Projektom „Stipendiranje učenika u obrtničkim zanimanjima“ za školsku godinu 2024./2025. dodjeljuju se stipendije učenicima koji se u školskoj godini 2024./2025. obrazuju za deficitarna zanimanja u sustavu vezanih obrta koja se izvode po Jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO), sukladno Preporukama za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja za 2024. godinu, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, a koja su ovim Projektom određena kao deficitarna.
Stipendija se može dodijeliti i za druga zanimanja iz sustava vezanih obrta koja se izvode po Jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO), ukoliko su ista uvrštena na popis deficitarnih zanimanja na određenom području, a sukladno Preporukama za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja za 2024. godinu.
 
Prijave za dodjelu stipendija podnose se Ministarstvu putem servisa Online prijave, https://sismg-prijave.gov.hr.
Tehnička podrška u svezi podnošenja Prijave u razdoblju od 7. do 22. travnja 2025. godine, pružat će se putem elektroničke pošte: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. odnosno kontakt telefona: 01/3659-390.
 
Prijave se podnose od 7. do 22. travnja 2025. godine.
 
Upiti u svezi podnošenja Prijave dostavljaju se isključivo putem elektroničke pošte u razdoblju od 7. do 22. travnja 2025. godine, na adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

Više informacija dostupno je ovdje

Ministarstvo gospodarstva objavljuje natječaj „Europske nagrade za promicanje poduzetništva 2025“ (European Enterprise Promotion Awards - EEPA 2025).
 
Europske nagrade za promicanje poduzetništva identificiraju i prepoznaju najuspješnije promotore poduzetništva i poduzetničkog duha diljem Europe, predstavljaju najbolje prakse i politike za razvoj poduzetništva, podižu svjesnost o dodanoj vrijednosti poduzetništva te potiču i nadahnjuju potencijalne poduzetnike.
 
Ova nagrada pokrenuta je kako bi se kroz primjere najboljih politika i praksi otvorile nove mogućnosti za lokalnu i regionalnu razinu s ciljem razvoja poduzetništva, zapošljavanja i zadržavanja stanovništva u njihovim sredinama.

 
Natječaj na nacionalnoj razini otvoren je od 24. ožujka do 23. svibnja 2025. godine!
 
U natječaju za dodjelu EEPA 2025 nagrade sudjeluje 27 država članica Europske unije i zemlje pridružene MSP stupu Single Market programa.
 
Natječaj je otvoren za nacionalne organizacije, gradove, regije i zajednice, kao i javno-privatna partnerstva između javnih tijela i poduzetnika, obrazovne programe, poslovne organizacije i MSP-ove. (MSP-ovi samo za kategoriju „Odgovorno i uključivo poduzetništvo“, isključivo ukoliko potpadaju pod definiciju malih i srednjih poduzeća).
 
Kandidati se svojim projektima/inicijativama natječu za EEPA 2025 nagradu u jednoj od ukupno šest propisanih kategorija natjecanja:

1) Unapređenje poslovnog okruženja i promicanje poduzetničkog duha,
2) Ulaganje u poduzetničke vještine,
3) Potpora digitalnoj tranziciji,
4) Podrška internacionalizaciji poslovanja,
5) Potpora održivoj tranziciji,
6) Odgovorno i uključivo poduzetništvo.
 
Kako sudjelovati?
Prijavu dostavljate na hrvatskom jeziku putem EEPA Platforme za prijavu zaključno s 23. svibnja 2025. godine.
 
Prijave se moraju odnositi na nedavne projekte/inicijative koji su uspješno završeni, a trajali su najmanje 15 mjeseci ili postojeće projekte/inicijative koji su još uvijek u tijeku, ali se uspješno provode te je mjerljiv njihov rezultat/utjecaj na razvoj npr. grada/općine u razdoblju od petnaest mjeseci.
 
Natjecanje za EEPA 2025 odvija se u dvije faze. U prvoj fazi - nacionalna razina, Ministarstvo gospodarstva putem Odbora za vrednovanje i odabir projekata, odabire prema propisanim EU kriterijima, dva projekta iz dvije različite kategorije, koje nadalje prijavljuje na EU razinu. U drugoj fazi - europska razina, Europska komisija odabire članove Europskoga žirija koji vrši odabir na EU razini.
 
Svi kandidati koje su za EEPA 2025 nagradu nominirale njihove zemlje, bit će pozvani na Svečanost proglašenja pobjednika odnosno dodjele EEPA 2025 nagrada, koja će se održati u studenom 2025. u Kopenhagenu, Kraljevina Danska, a u okviru višednevne godišnje Skupštine malog i srednjeg poduzetništva, koja se svake godine, u organizaciji Europske komisije, održava u onoj državi članici koja tog trenutka predsjeda Vijećem Europske unije. Skupština malog i srednjeg poduzetništva je događaj godine na razini EU koji je namijenjen europskom poduzetništvu i institucijama koje podupiru njegov razvoj. Okuplja široku paletu sudionika, od tijela i institucija država članica na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini te EU do poslovne, akademske zajednice i medija.
 
Na Svečanosti proglašenja pobjednika u Kopenhagenu, dodijelit će se EEPA 2025 nagrada pobjednicima u svakoj od ukupno šest kategorija. Dodatno, a dodijelit će se i Velika nagrada žirija tzv. Glavnom pobjedniku odnosno onom kandidatu čiji je projekt - iz bilo koje od šest kategorija - ocijenjen kao najkreativniji i najpoticajniji za promociju poduzetništva i malog gospodarstva u Europi.
 
Više informacija o Europskim nagradama za promicanje poduzetništva, dostupno je na: https://ec.europa.eu/growth/smes/supporting-entrepreneurship/european-enterprise-promotion-awards_en

Logo, izvor: Ministarstvo gospodarstva

Pozivamo vas na Obrtnički aktualac, besplatni webinar na temu novog otvaranja obrta koji će održati Mihovil Vuković u ponedjeljak, 7. travnja 2025., s početkom u 15 sati.

Kroz Obrtnički aktualac stručnjaci Hrvatske obrtničke komore obrađuju teme važne za poslovanje obrtnika, kako bi svladali prepreke koje ih opterećuju, pretvorili ih u prilike i spremno dočekali promjene.

Sudjelovanje je besplatno, a predavanja će se odvijati uživo na Facebook stranici i YouTube kanalu HOK-a.

Novi Zakon o fiskalizaciji stupa na snagu 1. rujna 2025. godine te se, uz postojeću obvezu fiskalizacije u gotovinskom prometu, širi i na račune koji se naplaćuju putem transakcijskog računa. Postojeći sustav fiskalizacije (F1) proširuje se i na fiskalizaciju onih računa koji se naplaćuju putem transakcijskog računa, a to se odnosi i na račune naplaćene putem servisa kao što su PayPal, Google Pay, Stripe i dr. Od 1. siječnja 2026. godine svi obveznici PDV-a morat će izdavati eRačune i fiskalizirati ih u poslovanju s drugim poreznim obveznicima, a subjekti koji nisu u sustavu PDV-a, od tog datuma će morati zaprimati eRačune. Od 1. siječnja 2027. godine i subjekti koji nisu u sustavu PDV-a, morat će izdavati i fiskalizirati eRačune  a za njih će izdavanje, zaprimanje i fiskalizacija eRačuna biti omogućena kroz besplatnu aplikaciju Porezne uprave MIKROeRAČUN.

Nadalje, u razdoblju od 1. rujna do 31. prosinca ove godine porezni obveznici morat će prijaviti svog informacijskog posrednika, odnosno odabrati način za dostavljanje eRačun, ali i način za fiskaliziranje računa, u pravilu, u trenutku izdavanja eRačuna. Novim Zakonom uvodi se još jedna promjena u odnosu na dosadašnji način fiskalizacije pa će tako OIB obveznika poreza na dohodak ili dobit, koji račun do 700 EUR plati gotovinom ili karticom (u praksi tzv. "R-1" račun), morati dostaviti u Poreznu upravu putem fiskalizacijske poruke.

Prijedlog zakonodavca je i da se uvede jedinstveni "šifrarnik" za robe i usluge za cijelu Hrvatsku za što će biti propisane kazne, ako se ne primjenjuje ili ako se primjenjuje pogrešno.Osim toga, eRačun će se moći ponovno izdati pod istim brojem, ali samo u slučaju da se ispravlja podatak koji ne utječe na obračun poreza. U slučaju da nije moguće izdati eRačun, o tome se mora izvijestiti Poreznu upravu u roku pet dana, kao i o naplaćenim računima do 20. u mjesecu za protekli mjesec. Primatelji eRačuna morat će posebno izvijestiti Poreznu upravu o računima koje su odbili svojim dobavljačima, također do 20. u mjesecu za prethodni mjesec. 

Novim Zakonom o fiskalizaciji ukidaju se knjiga IRA, knjiga URA, izvješća RAD-1G, PPO, DON-H, PDV-F te se pojednostavljuje PD IPO. Rok za predaju PDV obrasca vraća se na zadnji dan u mjesecu.

 „Promjene koje donosi novi Zakon su brojne i donijet će velike promjene u poslovanju pa je s pripremama najbolje započeti odmah. Obrtnici i poduzetnici, računovođe i informatičari,  morat će svi skupa uspješno surađivati kako bi što spremnije dočekali početak 2026. godine i početak primjene Zakona“, istaknula je Đurđica Mostarčić,  predsjednica Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore, na besplatnom webinaru u sklopu Obrtničkog aktualca.

Koliko je tema nadolazećeg Zakona o fiskalizaciji važna govori činjenica da je na webinaru sudjelovalo više od 600 zainteresiranih pojedinaca, a do sada je zabilježeno gotovo 6.000 pregleda predavanja na ovu „goruću temu“. 

"Kako bismo našim članovima olakšali nadolazeće promjene, sklopili smo suradnju s tvrtkom Elektronički računi, zahvaljujući čemu obrtnici mogu ostvariti popust od 30% na pakete usluge servisa mojeRačun (MeR) i besplatnu sinkronizacija povijesnog eArhiva. Također, dogovorili smo da se za obrtnike rok za preuzimanje povijesnih dokumenata elektroničkog arhiva produži do 31. kolovoza 2025. godine. Ova suradnja donosi obrtnicima značajnu uštedu, posebice u kontekstu nadolazećeg Zakona o fiskalizaciji, ali i rastuće inflacije koja opterećuje naše članove. Na nama je da našim obrtnicama i obrtnicima osiguramo različite pogodnosti kojima mogu rasteretiti i olakšati svoje poslovanje“,  zaključio je Dalibor Kratohvil, predsjednik Hrvatske obrtničke komore.

Snimku Obrtničkog aktualca na temu novog Zakona o fiskalizaciji možete pogledati na FB stranici i Youtube kanalu Hrvatske obrtničke komore.

Nacrt prijedloga Zakona o fiskalizaciji pronađite na sljedećoj poveznici.

Kontakt

Udruženje obrtnika Slavonski Brod

Petra Krešimira IV, 12
035/447-010
info@uosb.hr
uo.slavonski.brod@hok.hr
udruzenjeobrtnika.sb@gmail.com
Pon-Pet 07:00 - 15:00h

Linkovi

HOK
Ministarstvo gospodarstva
Središnji obrtni registar
HAMAG bicro
Grad Slavonski Brod
Brodsko-posavska županija
Porezna uprava

UO Slavonski Brod

Petra Krešimira IV, 12, 35000 Sl. Brod
Tel.: 035/447-010
E-mail: info@uosb.hr
E-mail: uo.slavonski.brod@hok.hr
E-mail: udruzenjeobrtnika.sb@gmail.com
Radno vrijeme: Pon - Pet 07:00 - 15:00h

Pratite nas na Facebooku